Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Omega A Modelltörténelem

2007.12.18
MODELLTÖRTÉNET 1986. Szeptember Megjelenik az Omega A és ezzel leváltja az ötödik generációját is megért Rekordot. Az új modell 1.8-as porlasztós és injektoros, 2.0 literes injektoros és 2.3 literes dízel valamint turbódízel motorokkal kezdi meg pályafutását LS, GL és CD felszereltséggel. 1987. Február Megjelenik a 3 literes, soros 6 hengeres katalizátoros motor 177 lóerővel. 1987. Szeptember Bemutatják az Omega A Caravan-t CD kivitelben. Az 1.8S motor innentől kezdve 82 helyett 88 lóerővel szerepel a kínálatban. 1988. Szeptember A 2.3-as turbódízel motor intercoolert kap, és így 90 lóerőről 100-ra emelkedik a teljesítménye. Bemutatják a soros 4 hengeres 2.4-es benzines típust 125 lóerővel. 1989. Május Angliában kifejlesztik az Omega A alapjaira épülő Lotus Omegát. A körbespoilerezett karosszéria alatt egy 3.6 literesre felfúrt, dupla feltöltős, 24 szelepes 377 lóerős motor dolgozik. 1989. Szeptember Bemutatják a gyári csúcsmodellt, a 24 szelepes 3000-est. A 204 lóerős motorral ez a modell 240 km/h végsebességet képes elérni és 7,6s alatt gyorsul 100-ra. 1990. Július Beindul a Lotus Omega gyártása (Angliában Lotus Carlton néven). A 282 km/h csúcssebességre képes limuzin (mely ezáltal a világ leggyorsabb sorozatgyártásban készülő limuzinja lesz) limitált szériában, 950 példányban készül összesen. 1990. Szeptember Az Omega A ráncfelvarráson esik át, kisebb átalakításokat végeznek az autó küllemén a továbbra is sportos, de elegáns megjelenés jegyében. Befejezik az 1.8-as benzinmotorok gyártását és a kombiba is beépítik a 3 literes 24 szelepes erőforrást. Bemutatják a szintén 6 hengeres 2.6-os benzinmotort is, mely Dual RAM feltöltéssel 150 lóerős teljesítményre képes. ... 1992 A csekély érdeklődés miatt beszüntetik a 2.4-es benzines modell gyártását Németországban.
 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.