Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Opel Omega B Típusleírás

2007.12.18
OPEL OMEGA B (1994-2003) A minden szempontból abszolút sikeresnek mondható előd, az Opel Omega A (1987-1993) leváltásával az Opel mérnökeinek egy olyan modellt kellett kifejleszteniük, mely már nem "csak" egy felső/felső-középkategóriás nagyautó, hanem - az Opel Senator (1988-1993) gyártásának befejeztével (melyre azért volt szükség, mert a túlnyomó részben Opel Omega alapokon álló Senatorra már nem volt szükség, annyira jól sikerült az Omega, illetve annyira nem volt számottevő különbség a két modell között) - egyben a cég zászlóshajója is. Meg is figyelhető a B Omega karosszériáján, hogy inkább a B Senatorra hasonlít elöl-hátul (pl. lámpakiképzés, kivágott hátsó kerékjáratok), mint az elődjére, az A Omegára. Igaz ez annak ellenére, hogy szerkezetileg az A Omegára épül, de ez érthető is, hiszen a B Senator is az A Omegára épült, így nem meglepő, hogy a 2730 mm-es tengelytáv nem változott, csak a kasztni növekedett hosszában és széltében is kis mértékben. Biztonságosabbá vált a karosszéria, az ajtókba oldalütközés-elleni merevítést szereltek, és légzsákkal szerelték mindegyik modellt, ami az A Omegából kimaradt. (Érdekességképpen megemlítjük, hogy a B Omega oldallégzsákok nélkül is több konkurensét leiskolázta az NCAP törésteszten, és csak ezen opció hiányában kapott 3 csillagot 4 helyett...) A B Omega vonalainak megrajzolásakor is az alapvető követelmények között szerepelt a kiemelkedően jó légellenállási tényező (ami azonban a limuzin/caravan esetében a 0,32/0,33 értékkel meg sem közelítette az előd A Omega kiemelkedően jó 0,28-as értékét...), ugyanakkor az újszerű, az előd A Omegától némileg eltérő, a "luxusérzetet" jobban sugalló dizájn is, melyért Martin Smith, egykori Audi formatervező volt a felelős. A B Omega egyszerre hatott modernnek és visszafogottan konzervatívnak is. A beltér is megváltozott - formáját tekintve. Karakteresebb, hosszabb ívek kerültek az utastérbe, és maradt az elődtől már megszokott minőségi burkolás, akár a műanyagokra, akár a kárpitokra gondolunk. Hangsúlyosabb lett a középkonzol és áttervezték az A Omega hatalmas billenő-kapcsolóit, illetve a fűtés-szabályzó kerek szabályzógombokat kapott. Nem teljesen egyértelmű ugyanakkor a kérdés, hogy mennyire volt szükséges ilyen újszerű, a termékpalettába megjelenésekor nem egészen passzoló kinézetű formába önteni az új Omegát (kb. olyan váltással, mint ahogyan az E Kadettból egyszercsak F Astra lett...), hiszen a német vásárlók inkább a funkcionalitásra, minőségre érzékenyek, mint az extravaganciára, márpedig az autóeladási "fronton", Németországban igen kelendőnek bizonyult a típus, elődjéhez hasonlóan. A B Omegával tehát új fejezet kezdődött az Opel történelmében. Az új zászlóshajó - melyet úgy terveztek, hogy elődjét mindenben túlszárnyalja, bár bizonyos vonatkozásokban (pl. méretek vagy megbízhatóság, mely utóbbi az ADAC (Német Autóklub) szerint inkább megbízhatatlanság volt, jelzi ezt a statisztika utolsó előtti helyezése a Ford Scorpio előtt) erre képtelen volt - a belvilágát, belső részegységeit tekintve is megújult, gondolunk itt elsősorban az elektronikára és a motorokra. A B Omegát az új ECOTEC motorpaletta nagyobb blokkjaival mutatták be, 2.0i (115LE), 2.0i 16V (136LE), 2.5 V6 24V (170LE) és 3.0 V6 24V (211LE) (MV6 modellnéven) motorokkal, illetve egy, a BMW-től "átvett" (az 525TDS modellben szolgáló) 2.5-ös turbódízellel, mely az Omegába csökkentett teljesítménnyel, 130 LE-vel került beépítésre. Később a 16 szelepes 2.0DTI (100LE) ECOTEC dízel erőforrás is bekerült a típusba. A B Omega elektronikai téren is ugrás volt az elődjéhez képest. Integrálódott a rádió kijelzője a fedélzeti számítógép kijelzőjébe, több elektromos extrával szerelték az autót alapkivitelben és megjelentek a kétzónás automata klímák is - és egyben megnövekedett a hibajelenségek előfordulási valószínűsége is. A B Omega - elődjéhez hasonlóan - 7 gyártási év után érett meg arra, hogy elérkezzen a modellváltás, ám ez - valami miatt - mégsem következett be; helyette 2000-ben erőteljesebben átalakították a modellt, belső és külső dizájn és bizonyos műszaki megoldások, illetve erőforrások tekintetében, de összesítve egyáltalán nem annyira, hogy egy teljesen új modellként lehessen kezelni, ezért sem helytálló a sokak által favorizált "C Omega" elnevezés, hanem közelebb áll az igazsághoz a "B 2000 facelift" (facelift = ránvfelvarrás angolul) titulus. A megújult Omegában debültáltak az új generációs ECOTEC motorok; 2.2 16V (144LE), 2.6 V6 24V (180LE), 3.2 V6 24V (218LE), a 4 hengeres 16 szelepes 2.2DTI (120LE) és a soros 6 hengeres 24 szelepes 2.5DTI (150LE). További 3 év után, idén 2003-ban leállítják/leállították a "faceliftes" B Omega gyártását. Ezen lépés nem teljesen érthető ha az Omega modellek hatalmas gyártási mennyiségére és az eladási adatokra gondolunk, ráadásul tovább rontja a komor képet, hogy az Opel ezt a lépését úgy tette meg, hogy - átmenetileg remélhetően - (méltó) utód nélkül állították le az Omega sorozatot. (Terjengtek hírek, hogy a C Vectra GTS változata, illetve a C Vectra alapon álló Signum váltja majd le az Omegát, de a legutolsó értesülés szerint már dolgoznak egy nagykategóriás utód modellen...)
 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Szh-Batta

(ComPityu, 2009.09.23 14:06)

Üdv!
Tudom ,európai utakon nagyon kevés fut. De létezik 4,vagy 4,1 illetve 5,7V8 is ezekből a típusokból!!

Nem gyenge a gép , csak tesztkör ereéig de volt módom egy 5,7-es Cherolett blokkal szerelt modellt meghajtani.

Röviden ,BRUTÁLIS !!!! (ja ez egy kombi volt)
Szal 5,7-V8 Kombi . A többit e képzeletetekre bízom.

Üdv , ComPityu

Megszületett

(OO fan, 2009.08.19 19:18)

...és ez lett az Insignia

 

 

Képgaléria


Utolsó kép




Archívum

Naptár
<< Június / 2018 >>

Statisztika

Online: 1
Összes: 107986
Hónap: 725
Nap: 30